poniedziałek, 3 marca 2008

urodziny radia gadanego- od inforadia przez rozmowy niekontrolowane do tokfm

Urodziny radia info i tokfm, które śledzę, a własciwie słucham od pra początku 1998-jako inforadia, bo było gadane na żywo i wpuszczało na antenę słuchaczy, to też było nowe i ciekawe głosy, a ja tęskniłam wtedy do słowa w eterze jako obecności,towarzysza..., inforadio przekształciło się w "TOK FM Rozmowy niekontrolowane" słuchałam wieczorem autorskich audycji na żywo, nie miałam telewizora, więc słuchałam cudownego wtedy Darka Bugalskiego. Darek Bugalski miał blok 3 godzinny po 20.00 - stworzył atmosferę rodzinną, udawało mu się rozmawiać o najtrudniejszych tematach na poziomie najwyższym, intymnym i wspierającym. głos cudownie radiowy a za głosem w głosie słychać było myśl i prawdę a przynajmniej tak się wydawało- bo głosem tez można oszukiwać, chociaż radio chyba bardzie wyłapuje fałsz- sitko przesiewa fałsz i zostawia prawdę- nie wiem jak długo to trwało ale
nagle nasz radiowy przyjaciel pożegnał się z nami- wiernymi uzależnionym słuchaczami i zniknął jak złodziej z łyczeczkami srebrnymi, pozostawiając sieroty przy odbiornikach. Po roku chyba odkryłam go w Trójce,strasznie obcy głos zdenerwowany, rozkręcał sie w klubie trójki, ale to już nie to, jakieś 15 minut jałowej gadaniny...czasem udaje mu się uzyskać tę bliskość w nocnych audycjach
trójka nocą...ale to nie jest częste, nie wiadomo kiedy no i po pólnocy już się czasem śpi
a drugą kultową osobą, bardziej rodzinną jest WIELKA DOROTA SUMIŃSKA, doktor weterynarii - PROGRAM WIERZĘ W ZWIERZE- zrobiła bardzo dużo dobrego dla zwierząt domowych w Polsce i nie tylko domowych. Dzieki niej ludzie zostawiają chaszcze na swoich wielkich działkach- kępę dla małych zwierząt i ptaków...
z wikipedii:
Radio TOK FM - ogólnopolska stacja radiowa powstała w 1998 roku pod nazwą Inforadio. Zarządzana przez spółkę Inforadio Sp. z o. o.. Po wygaśnięciu pierwszej koncesji w 2003 roku nowym właścicielem radia TOK FM zostały Agora SA i Wydawnictwo Infor Sp. z o.o. Od 2005 roku większościowym udziałowcem radia jest Agora SA. Rozgłośnia pod nazwą Radio TOK FM nadawanie rozpoczęła 3 marca 2003.
Początkowo radio było rozgłośnią, w której główną część programu zajmowały serwisy informacyjne, bloki krótkich wiadomości politycznych i gospodarczych. Po zmianie nazwy w 1999 roku na TOK FM Rozmowy niekontrolowane przekształcono je w rozgłośnię informacyjno-dyskusyjną (news and talk). Zrezygnowano z lektorów zastępując ich prezenterami subiektywnymi, emocjonującymi się i kontrowersyjnymi, którzy na antenie komentowali aktualne wydarzenia i oczekiwali wypowiedzi na poruszane tematy od dzwoniących do studia słuchaczy. Dyskusje połączono z pojawiającym się co 15 minut serwisem BBC.
TOK FM -formuła programowa pod hasłem Pierwsze Radio Informacyjne - całość ramówki wypełniona została przez serwisy informacyjne emitowane w ciągu dnia co 20 minut a w nocy co godzinę. Wprowadzono również pasma publicystyczne z udziałem dziennikarskich gwiazd.- o te 20 minut walczyliśmy na forum tokfm, bo przedtem co 15 minut było nie do zniesienia, teraz jest 5 minut dłużej na dokończenie zdania. Forum już tez nie istnieje a szkoda, była też nieoficjalna strona tokfm
Rozgłośnia -siedziba w Śródmieściu Warszawy przy ulicy Wspólnej 61. Teraz redakcja przy ulicy Czerskiej 14 . Redaktorem naczelnym Ewa Wanat.prowadzący:
Janina Paradowska - Publicystka polityczna tygodnika "Polityka"
Igor Janke - Dziennikarz, publicysta i komentator polityczny; dziennikarz "Rzeczpospolitej"./Paweł Wroński - Dziennikarz "Gazety Wyborczej".
Katarzyna Kolenda-Zaleska - Na stałe współpracuje z "Tygodnikiem Powszechnym". Od 2003 roku dziennikarka TVN24, obecnie również reporterka "Faktów" TVN.
Jacek Żakowski - Dziennikarz i publicysta tygodnika "Polityka"
Andrzej Depko - seksuolog - rozmawia z Ewą Wanat w "Kochaj sie długo i zdrowo" auaaa
Tadeusz Mosz - Dziennikarz, prezenter telewizyjny
Prezenterzy i prowadzący programy: Piotr Adamczewski/Jacek Balkan/Edyta Błaszczak /Maciej Głogowski/Anna Grupińska/ Krzysztof Grzybowski/ Jakub Janiszewski
Agnieszka Lichnerowicz/ Wiesław Kot o filmie- kino kota
Roman Kurkiewicz "POD TYTUŁEM" o książach w niedzielę po 15.00!!!uwielbiam
Anna Laszuk -komentarze/
Ewa Podolska - weekend dla ciała i ducha? czy jakoś tak
Klaudiusz Slezak/Łukasz Starowieyski/ Kamil Wróblewski/Katarzyna Zacharska
Hanna Zielińska -lustro?
Wojciech Olszak -Cezary Łasiczka wygłupiają się monotematycznie niestety w łubidubi, ale łasiczka potrafi być gronostajem- ma ciekawe wieczory i ciekawe rozmowy, chociaż siebie chowa w najskrytszy cień i nie wiadomo co naprawdę myśli, chociaż cenię goza poczucie himoru i erudycję
Prezenterzy kiedyś związani z TOK FM [edytuj]
Robert Bernatowicz (ob. TV Biznes)- nawiedzone archiwum o zjawiskach paranormalnych,
Dariusz Bugalski (ob. Polskie Radio Program III -klub trójki)
Maria Czarnecka/ Maria Czubaszek /Dorota Gawryluk (ob. TV Biznes)
Krzysztof Skórzyński (ob. TVN24)/Łukasz Grass (ob. TVN24)/Jarosław Gugała (ob. Polsat)/Marek Horczyczak (ob. Polsat-prezenter pogody)
Jarosław Kurski (ob. Gazeta Wyborcza)/Anna Maruszeczko (ob. TVN Style)
Waldemar Ogiński-wrzeszczał patriotycznie z samego rana (ob. Superstacja)
Marek Pyza (ob. TV Puls)/Paulina Radzińska (ob. TVN Style)/Maciej Rock (ob. Radio Bis)/Jacek Sobala (ob. Polskie Radio Program I i TV Puls)/Igor Sokołowski (ob. Program I Polskiego Radia)
Dorota Szuszkiewicz- ona chyba wprowadziła Dorotę Sumińską na antenę- 100 lat temu?
Marek Tejchman (ob. TVN CNBC Biznes)/Filip Ubunakuki/Marcin Wojciechowski (Zbieżność nazwisk z M.W. z Gazety Wyborczej przypadkowa ob. Polskie Radio Program I)
Rafał A. Ziemkiewicz (ob. Polskie Radio Program I)-miał wtorkowe poranki; był też popołudniami Maciej Rybiński, Tomasz Raczek, Materna..ogórek?
Zobacz strona radia tokfm http://serwisy.gazeta.pl/tokfm/0,0.html
http://radiopolska.pl/portal/links.php?category=Strony+tematyczne
Nieoficjalna strona Radia TOK FM ale nie działa?
media2-o urodzinach

3 komentarze:

Dwa_słowa_o_mnie pisze...

Witam współsłuchaczkę Radia Tok Fm. Ja słucham Radia od kilku lat, nie znam jego pierwotnej strony. Pamiętam pana Darka.. Początkowo też byłam nim "zafascynowana", później kilka jego komentarzy mnie trochę zdystansowało. W Trójce też przypadkiem go szybko znalazłam :-) A pani Dorota! Ehh... Wielka Osoba. Ile się dzięki niej nauczyłam, moje dwa psy i kot powinny jej kwiaty przesłać ;-) Pani Dorota ma swój program w Polskim Radiu, też przypadkiem na nią trafiłam. Ale nie pamiętam, na którym kanale i kiedy. Parę razy pisałam do Radia, gdy mi się jakiś program ich wydał zbyt tendencyjny, bądź komentarze poniżej poziomu. Nawet odpowiedzi z podziękowaniami za komentarze przesłali ;-) Raz wygrałam płytę w audycji pan Darka, z kilka razy czytał mój komentarz na antenie. Kawał życia mojego to to Radio. Jak się przeprowadziłam z Poznania na warmińską wieś to straszna cisza się w eterze zrobiła. Oczywiście słucham on-line Radia, ale już jestem trochę ograniczona w czasie. Właściwie w ciągu dnia więcej (gdy pracuję przy komputerze) niż wieczorami - szkoda, bo jednak wieczorami zawsze najciekawsze audycje.
Pozdrawiam

MANTYKORA pisze...

dzięki za wpis. wpisywanie się tu wymaga dodatkowych czynności, sama łapię się na nie-komentowaniu z powodu barier zalogowania...a jednak znak od Kogoś kto pamięta--jest ważny ... no sama nie wiem jak to określić, kto słuchał w tym samym czasie tego samego eteru, moze słyszałam Twoje komentarze w tokfm, dziwne uczucie. sumińska jest dla mnie też Wielką Osobą, jest sobą, ona się nie kryguje i nie przypochlebia. Tłumaczy nam ze zwierzęta mają swoje prawa, a my mamy wobec nich obowiązki...bardzo ważną Darek Bugalski -jakby zbyt idealny?ciekawe jakie to komentarze były nie takie- proszę o szczególy - lotawidz czyli inne wcielenie mantykory

MANTYKORA pisze...

dopiero po wpisaniu komentarza o Bugalskim okryłam sens Twojego Nika: i okazało się ze mamy dużo wspólnego- napisałam o tym troszkę
tu: http://lotawica.blogspot.com/2008/03/eowilson-konsiliencja-jedno-wiedzy.html
lotawidz -mantykora