poniedziałek, 25 lutego 2008

Piotruś i jego Zwierzęta, Se-ma-for, Oscar i scenografia

Jestem Piotruś -pani reżyser Suzie nie zawsze mnie rozumie- ja też mam coś do powiedzenia, chociaż na początku byłem zakompleksionym, nieśmiałym i nieszczęśliwym chłopcem.
ciągle zbuntowany
patrzy zpode łba
Piotruś ma zbuntowaną i smutną twarz
wilk tez patrzy jak Piotruś
w zoo?
oskar za Piotrusia i Wilka
tu fragmencik na stronie oficjalnej -niestety nie znalazłam nic o Semaforze -na tej stronie
tak wygląda libretto spektaklu ale nie wiem jak się to ma do filmu, na kadrach widać tylko,że kaczuszka stała się gęsią lub gęsiastą kaczką:
W tym kolorowym świecie toczy się opowieść o dzielnym chłopcu oraz jego przyjaciołach: kolorowym ptaszku, zabawnej kaczuszce i chytrym kocie, walczących ze złym wilczyskiem. Opowieść snuje dziadek chłopca,zainspirowany rysunkami swojego wnuczka.
treść libretta: Piotruś i jego przyjaciele muszą zmierzyć się z groźnymi wilkami. Solidarność i przyjaźń triumfuje nad brutalną przemocą.
akt I Piotruś i jego przyjaciele - Sikorka marząca o karierze operowej divy i
posiadająca Cień o nietuzinkowej osobowości, Kaczuszka, której plączą się nóżki, lękliwy Kot, wyobrażający sobie, że jest groźnym tygrysem i Krecik, któremu wszystko się myli - urządzają piknik. Zabawę przerywa pojawienie się Wilka. Przyjaciele, ku zaskoczeniu drapieżnika, zapraszają go do swego grona. Gdy nadchodzi noc i Piotruś wraz z przyjaciółmi zasypiają w namiocie, Wilk przywołuje kompanów. Bohaterowie kryją się na drzewie.
akt II Przyjaciele spędzili noc na drzewie otoczonym przez stado Wilków. Piotruś wpada na genialny pomysł, dzięki któremu udaje się zamknąć Wilka w klatce Sikorki. Pozbawione przywódcy Wilki bez trudu dają się przepędzić.
hm, nie wiem tylko, jak to z tymi wilkami-dobre czy złe- czy ktoś daje im szansę?
słońce gaśnie w chmurach a szkoda
Scnenograf i autor lalek czyli najważniejsza dla mnie osoba kreująca film lalkowy: Marek Skrobecki
Siergiej Siergiejewicz Prokofiew - Серге́й Серге́евич Проко́фьев
Piotruś i wilk, op. 57 (1936), bajka symfoniczna dla dzieci na głos recytujący i wielką orkiestrę symfoniczną
rekwizyty wystawa w muzeum lalek i zabawy

Brak komentarzy: